Description
Release date: 2022 | CD
Catalog Number: APC 02-22
Label: Art and Progress
Gatefold with 8-page booklet
A
- 01 Fryderyk Chopin
Variations in B flat major on a theme from ‘Ludovic’ by Hérold/Halévy (‘Je vends des scapulaires’) Op. 12 (8:50)
/ Wariacje B-dur na temat „Je vends des scapulaires” z opery „Ludovic” Hérolda i Halévy’ego op. 12 (8:50) - 02 Fryderyk Chopin
Nocturne in C sharp minor Lento con gran espressione) Op. posth., (WN 37) (3:42)
/ Nokturn cis-moll (Lento con gran espressione) op. posth. (WN 37) (3:42) - 03 Ignacy Jan Paderewski
Minuet in G major Op. 14 No. 1 (4:25)
/ Menuet G-dur op 14 nr 1 (4:25) - 04 Ignacy Jan Paderewski
Cracovienne fantastique in B major Op. 14 No. 6 (4:12)
/ Krakowiak fantastyczny H-dur op. 14 nr 6 (4:12)
B
- 01 Ignacy Jan Paderewski
Melody Op. 16 No. 2 (4:33)
/ Melodia op. 16 nr 2 (4:33) - 02 Witold Lutosławski
Folk Melodies (11:50)
/ Melodie ludowe (11:50) - 03 Karol Szymanowski
Mazurka Op. 50 No. 1 (1:59)
/ Mazurek op. 50 nr 1 (1:59) - 04 Karol Szymanowski
Etude in B flat minor Op. 4 No. 3 (4:35)
/ Etiuda b-moll op. 4 nr 3 (4:35)
From album materials
“When I hold Lidia Grychtołówna’s album in my hands, it strikes me how the selected track list is lined up to create a thread woven throughout her entire life – a life with the piano. (…)”
Mateusz Ciupka • Ruch Muzyczny, podcast Szafa Melomana, from album cover text
Credits
Composers: Fryderyk Chopin, Ignacy Jan Paderewski, Witold Lutoslawski, Karol Szymanowski
Pianist: Lidia Grychtołówna
Recording engineer: Zbigniew Kusiak
Steinway piano tuning: Szymon Jasnowski
Mastering: Repliq Media
Front cover design: Marta Frej (martafrejsklep.pl)
Photography of Maestra: Jacek Poremba (jacekporemba.com)
Photos from studio: Anna Trojanowska, Pełną Parą Studio (pelnaparastudio.pl)
Album design: Arkadiusz Kowal (offenbarung.pl)
℗ & © 2022 Fundacja Art and Progress
artprogress.org • info@artprogress.org • (+48) 22 637 30 38
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca